Když auto kupoval v roce 2000, mělo najetých 80 tisíc kilometrů. Uplynulo 22 let a bílé kombi má už za sebou 2 miliony kilometrů.
Australan Graeme Hebley dělá rozvoz novin již od 60. let. Nedávno si jeho Toyoty Corolly Van z roku 1993 všiml redaktor nejstaršího novozélandského deníku Wanganui Chronicle, který mu věnoval krátký článek.
Pan Hebley za svůj život najel už přes tři miliony kilometrů a týdně udělá v průměru 5000 kilometrů. Na Novém Zélandu totiž vozí noviny z Wellingtonu do města New Plymouth vzdálených od sebe přes 400 kilometrů.
Jelikož cestu tam i zpět kvůli rozvozu denních periodik absolvuje do týdne šestkrát, odpovídá tomu i nájezd téměř 5000 kilometrů.
Graeme Hebley se svou bílou Corollou, která najela již 2 miliony kilometrů s původním motorem. (zdroj: Whanganui Chronicle)
O bílou Corollu sedmé generace (E100), která původně jezdila v Tokiu, se příkladně stará a každé dva týdny s ní zajde do servisu Guthrie’s Auto Cares ve Wanganui.
„Kdybych na tomto autě pravidelně nedělal servis, tak tomu nájezdu nevěřím“, řekl mechanik John Sherman, když auto pokořilo hranici dvou milionů kilometrů.
Přestože motor a převodovka jsou původní, spotřební materiál a provozní kapaliny se pravidelně mění, například rozvodový řemen se už měnil téměř 20krát.
Majitel auta i mechanik se shodují, že za neobvyklou trvanlivostí auta je kombinace více faktorů, od spolehlivé generace Toyoty přes šetrné zacházení majitele po pravidelný servis. „Bez něj by to nešlo a tohle auto by mě mohlo i přežít,“ dodal Graeme Hebley, jehož řízení nikdy neomrzelo.
Na zápis do Guinnessovy knihy rekordů však nájezd 2 miliony kilometrů nestačí. Ten si drží američan Irv Gordon, který se svým Volvem P1800 najel přes 5 milionů kilometrů.